błąd

Demon z Azylu


Lokcaja: Azyl Nieumarłych
Olbrzymi demon spotykany w samouczku w Azylu Nieumarłych. Boss ten jest podobny do Vanguarda z Demon's Souls zarówno w atakach jak i występowania w fabule. Po ucieczce z celi i rozpaleniu pierwszego ogniska, otworzysz ogromne drzwi prowadzące do kolejnego dziedzińca otoczonego przez duże wazy. Jeśli staniesz w przejściu i spojrzysz w górę zobaczysz demona czekającego na krawędzi dachu. Po tym jak wejdziesz do środka on zeskoczy w dół. Tak więc możesz z nim walczyć lub uciec przejściem na lewo.
błąd

Demon Taurus


Lokcaja: Parafia Nieumarłych
Ogromny demon zamieszkujący Miasto Nieumarłych, spotykany w drodze do Parafii Nieumarłych. Przyjdzie ci się z nim zmierzyć na wąskim murze, wysoko ponad miastem. Później w grze, demon Taurus pojawia się także jako normalny przeciwnik, który się odradza. To pozwala na zdobycie w dalszym etapie Wielkiego Topora Demona, którym się posługuje. Podobnie jak Gargulce Dzwonu, Demon Taurus nie pojawia się od razu po przejściu przez mgłę. Będziesz musiał przejść mniej więcej połowę długości muru zanim boss pojawi się na wieży przed tobą i skoczy w dół.
błąd

Demon Capra


Lokcaja: Miasto Nieumarłych
Demon Capra jest bossem znajdującym się w dolnej części Miasta Nieumarłych. Możesz dostać się do niego albo idąc główną ulicą do końca, napotykając po drodze nieumarłych skrytobójców i nieumarłe psy lub skrótem w wiadukcie z Kaplicy Firelink (jednak aby go odblokować i tak najpierw konieczne jest pokonanie tej pierwszej drogi).
błąd

Wiedźma Chaosu Quelaag


Lokcaja: Blighttown
Pół-kobieta, pół-pająk, zamieszkuje małe leże w głębinach Blighttown. Jedna z cór Wiedźmy Chaosu, która nie została w pełni przemieniona w potwora przez płomienie chaosu. Strzeże Dzwonu Przebudzenia.
błąd

Księżycowy Motyl


Lokcaja: Ogród Darkroot
Księżycowy Motyl jest bossem znajdującym się w pierwszym obszarze Ogrodu Darkroot. Można go znaleźć na szczycie porośniętych mchem schodach za śpiącym Kamiennymi Rycerzami. Walka ma miejsce na długim kamiennym moście obok którego (raz z jednej, raz z drugiej strony) unosi się motyl. W przeciwieństwie do większości walk, ta jest typowo na dystans i jednostronna; motyl trzyma się w pewnej odległości od mostu przez większość walki i wystrzeliwuje magiczne pociski w gracza.
błąd

Egzekutor Smough i Ornstein Zabójca Smoków


Lokcaja: Anor Londo
Egzekutor Smough
Olbrzymi, silny i niespodziewanie mobilny. Smough wykorzystuje przewagę wzrostu (i rozmiaru swojego młota), by zadawać ogromne obrażenia każdemu kto znajdzie się w jego zasięgu.
Ornstein Zabójca Smoków
Szybki i zwinny, jest przeciwieństwem swego partnera. Atakuje z doskoku, pchnięciami, szeroki wymachami i strzela błyskawicami ze swej włóczni.
błąd

Seath Scaleless


Lokcaja: Archiwa Książece
Olbrzymi smok bez łusek, który został obdarowany tytułem książęcym przez Gwyna za pomoc po wyniszczeniu smoków. Motywowany szaleństwem w trakcie badań nad łuskami nieśmiertelności, których nigdy nie mógł otrzymać. Boss w Archiwach książęcych i w Kryształowej jaskini. Odporny na trucizny.
błąd

Wielki Szary Wilk Sif


Lokcaja: Ogród Darkroot
Ogromny wilk, który zamieszkuje na cmentarzu za rzeką w Ogrodzie Darkroot. Można również tam dojść wspinając się po drabinie w pobliżu Hydry w Dorzeczu Darkroot.
błąd

Czterej Królowie


Lokcaja: Otchłań
Obecna ich postać to pozostałość przypominająca upiory, po czterech przywódcach Ruin Nowego Londo, którzy popadli w mrok skuszeni sztuką absorpcji życia. Pokonanie Czterech Królów jest niezbędne do postępu głównego wątku oraz dla tych, którzy chcą przyłączyć się do przymierza Mrocznego Upiora. Muszą oni pokonać tego bossa przed zdobyciem Naczynia Władcy z Anor Londo i przed rozmową z Framptem (rozmowa z nim przed uzyskaniem Naczynia Władcy jest dozwolona). By przetrwać w Otchłani podczas walki z tym bossem, wszyscy (przyzywający i upiory) muszą mieć założone pierścień Przymierze Artoriasa przed wstąpieniem do Otchłani i podczas całej walki. Zdjęcie go skutkuje natychmiastową śmiercią, jednak po pokonaniu bossa nie jest to już konieczne.
błąd

Łoże Chaosu


Lokcaja: Zagubione Izalith
Wiedźma z Izalith próbowała skopiować Pierwszy Płomień z duszy, zamiast tego stworzyła zniekształconą istotę z Chaosu i Ognia. Jego moc uformowała łoże życia, które prawdopodobnie stało się źródłem wszystkich demonów. Boss ten znajduje się w komnacie poniżej Zagubionego Izalith a wejście do niej strzeżone jest przez jedną z Cór Chaosu.
błąd

Gravelord Nito


Lokcaja: Grobowiec Olbrzymów
Posiada jedną z czterech Dusz Władcy. Przebywa wewnątrz Grobowca Olbrzymów i jest przywódcą przymierza Sługa Gravelorda.
błąd

Gwyn, władca popiołów


Lokcaja: Piec Pierwszego Płomienia
Gwyn, władca popiołów jest ostatnim bossem w grze Dark Souls. Był wielkim wojownikiem i bogiem, niegdyś znany jako Władca słonecznego blasku, który zakończył Epokę Starożytnych, walcząc razem z Gravelordem Nito, wiedźmą z Izalith, Seathem Scaleless i swymi oddanymi rycerzami. Z niejasnych powodów poświęcił się, by połączyć Pierwszy Płomień przynajmniej 1000 lat przed wydarzeniami w grze.Gwyn był na tyle potężny, że zdołał przekazać części swojej duszy Czterem Królom i Seathowi Scaleless przed tym a jego dusza wciąż pozostałą "zaiste potężną rzeczą".
błąd

Rycerz Arotrias


Lokcaja: Królewski Las
Rycerz Artorias był jednym z czterech Rycerzy Gwyna, dowodząc rycerzami jego armii. Artorias posiadał nieugiętą wolę, która zarówno pomogła mu jak i karmiła jego nienawiść do sług mroku, a w szczególności Mrocznych Upiorów Kaathe. Artorias był niezrównany w posługiwaniu się wielkimi mieczami i to dlatego Lord Gwyn stworzył pierścień Wilka, by jeszcze poprawić jego umiejętności. Będąc w Nowym Londo, Artorias odkrył umiejętność chodzenia w Otchłani, dzięki czemu zyskał przydomek Artorias Kroczący w Otchłani i pozwoliło na wejście do ojczyzny Mrocznych Upiorów i Czterech Królów. W pewnym, nieokreślonym, momencie w przeszłości, gdy Oolacile zostało zaatakowane przez Otchłań, Artorias udał się tam, by uratować księżniczkę Dusk.
Artorias, głęboko naznaczony przez Otchłań, oddał swoją tarczę, która służyła jako magiczna aura, swemu wiernemu towarzyszowi w walce, Sifowi przed Otchłanią. Potem Artorias został pochłonięty przez Otchłań, a nieznany bohater (gracz), przenosząc się do przeszłości, zabija Artoriasa, uwalniając go z jego nieszczęsnego stanu. W ten sposób umiera bez plamy na honorze, ponieważ nikt nigdy nie dowie się co tak naprawdę przydarzyło się Artoriasowi, wierząc w to, że zginął w czasie walki z Otchłanią a nie został skorumpowany, by realizować jej cele.
błąd

Czarny Smok Kalameet


Lokcaja: Królestwo Quelaag
Czarny Smok Kalameet jest jednym z nowych bossów wprowadzonych w Dark Souls: Prepare to Die Edition. Jest jednym z najsilniejszych, wciąż żyjących, smoków. Gracz spotyka go kilka razy zanim dojdzie do ostatecznej walki.
"...nawet potężne Anor Londo nie śmiało wzbudzać jego gniewu."
błąd

Manus, Ojciec Otchłani


Lokcaja: Otchłań
Manus, Ojciec Otchłani jest ostatnim z bossów dodatku Artorias of the Abyss. Choć przypomina demona, gdy przychodzi ci się z nim zmierzyć, Manus tak naprawdę wcześniej był człowiekiem. Stał się Ojcem Otchłani gdy jego człowieczeństwo stało się dzikie, choć nie wiadomo co było tego przyczyną. Zgodnie z tym czego dowiadujesz się od Wspaniałego Chestera, nieznany Pierwotny Wąż (nie wiadomo czy to był Kaathe czy Frampt) skusił mieszkańców Oolacile, by zagłębili się w mrok Otchłani, gdzie obudzili pierwotnego człowieka. Po przebudzeniu, wściekł się i zaczął rozszerzać swoje królestwo, szukając cennego pękniętego naszyjnika. Jego oddziaływanie pochłonęło mieszkańców Oolacile, powodując że ich człowieczeństwo ogarnęła dzikość i przemieniając ich w potwornego stworzenia. Oolacile oszalało i zostało pozostawione same sobie, popadając w ruinę. Nic nie pozostało do dzisiaj, co świadczyłoby o przemijaniu Oolacile.


Witaj!

Jesteś już 11 osobą, która odwiedza tą stronę
Autor: Bartosz Jamrowski