|
Demon z AzyluLokcaja: Azyl Nieumarłych
Olbrzymi demon spotykany w samouczku w Azylu Nieumarłych.
Boss ten jest podobny do Vanguarda z Demon's Souls zarówno
w atakach jak i występowania w fabule. Po ucieczce z celi
i rozpaleniu pierwszego ogniska, otworzysz ogromne drzwi
prowadzące do kolejnego dziedzińca otoczonego przez duże
wazy. Jeśli staniesz w przejściu i spojrzysz w górę zobaczysz
demona czekającego na krawędzi dachu. Po tym jak wejdziesz do
środka on zeskoczy w dół. Tak więc możesz z nim walczyć lub
uciec przejściem na lewo. |
|
Demon TaurusLokcaja: Parafia Nieumarłych
Ogromny demon zamieszkujący Miasto Nieumarłych, spotykany w drodze
do Parafii Nieumarłych. Przyjdzie ci się z nim zmierzyć na wąskim murze,
wysoko ponad miastem. Później w grze, demon Taurus pojawia się także
jako normalny przeciwnik, który się odradza. To pozwala na zdobycie w
dalszym etapie Wielkiego Topora Demona, którym się posługuje. Podobnie
jak Gargulce Dzwonu, Demon Taurus nie pojawia się od razu po przejściu
przez mgłę. Będziesz musiał przejść mniej więcej połowę długości muru
zanim boss pojawi się na wieży przed tobą i skoczy w dół. |
|
Demon CapraLokcaja: Miasto Nieumarłych
Demon Capra jest bossem znajdującym się w dolnej części Miasta
Nieumarłych. Możesz dostać się do niego albo idąc główną ulicą
do końca, napotykając po drodze nieumarłych skrytobójców i nieumarłe
psy lub skrótem w wiadukcie z Kaplicy Firelink (jednak aby go odblokować
i tak najpierw konieczne jest pokonanie tej pierwszej drogi).
|
|
Wiedźma Chaosu QuelaagLokcaja: Blighttown
Pół-kobieta, pół-pająk, zamieszkuje małe leże w głębinach Blighttown.
Jedna z cór Wiedźmy Chaosu, która nie została w pełni przemieniona
w potwora przez płomienie chaosu. Strzeże Dzwonu Przebudzenia. |
|
Księżycowy MotylLokcaja: Ogród Darkroot
Księżycowy Motyl jest bossem znajdującym się w pierwszym obszarze
Ogrodu Darkroot. Można go znaleźć na szczycie porośniętych mchem
schodach za śpiącym Kamiennymi Rycerzami. Walka ma miejsce na długim
kamiennym moście obok którego (raz z jednej, raz z drugiej strony)
unosi się motyl. W przeciwieństwie do większości walk, ta jest typowo
na dystans i jednostronna; motyl trzyma się w pewnej odległości od
mostu przez większość walki i wystrzeliwuje magiczne pociski w gracza. |
|
Egzekutor Smough i Ornstein Zabójca SmokówLokcaja: Anor Londo
Egzekutor Smough
Olbrzymi, silny i niespodziewanie mobilny. Smough wykorzystuje przewagę
wzrostu (i rozmiaru swojego młota), by zadawać ogromne obrażenia każdemu
kto znajdzie się w jego zasięgu.
Ornstein Zabójca Smoków
Szybki i zwinny, jest przeciwieństwem swego partnera. Atakuje z doskoku,
pchnięciami, szeroki wymachami i strzela błyskawicami ze swej włóczni. |
|
Seath ScalelessLokcaja: Archiwa Książece
Olbrzymi smok bez łusek, który został obdarowany tytułem książęcym
przez Gwyna za pomoc po wyniszczeniu smoków. Motywowany szaleństwem
w trakcie badań nad łuskami nieśmiertelności, których nigdy nie mógł
otrzymać. Boss w Archiwach książęcych i w Kryształowej jaskini.
Odporny na trucizny. |
|
Wielki Szary Wilk SifLokcaja: Ogród Darkroot
Ogromny wilk, który zamieszkuje na cmentarzu za rzeką w Ogrodzie Darkroot.
Można również tam dojść wspinając się po drabinie w pobliżu Hydry w Dorzeczu
Darkroot. |
|
Czterej KrólowieLokcaja: Otchłań
Obecna ich postać to pozostałość przypominająca upiory, po czterech przywódcach
Ruin Nowego Londo, którzy popadli w mrok skuszeni sztuką absorpcji życia.
Pokonanie Czterech Królów jest niezbędne do postępu głównego wątku oraz dla
tych, którzy chcą przyłączyć się do przymierza Mrocznego Upiora. Muszą oni
pokonać tego bossa przed zdobyciem Naczynia Władcy z Anor Londo i przed
rozmową z Framptem (rozmowa z nim przed uzyskaniem Naczynia Władcy jest dozwolona).
By przetrwać w Otchłani podczas walki z tym bossem, wszyscy (przyzywający i upiory)
muszą mieć założone pierścień Przymierze Artoriasa przed wstąpieniem do Otchłani
i podczas całej walki. Zdjęcie go skutkuje natychmiastową śmiercią, jednak po
pokonaniu bossa nie jest to już konieczne.
|
|
Łoże ChaosuLokcaja: Zagubione Izalith
Wiedźma z Izalith próbowała skopiować Pierwszy Płomień z duszy, zamiast
tego stworzyła zniekształconą istotę z Chaosu i Ognia. Jego moc uformowała
łoże życia, które prawdopodobnie stało się źródłem wszystkich demonów.
Boss ten znajduje się w komnacie poniżej Zagubionego Izalith a wejście
do niej strzeżone jest przez jedną z Cór Chaosu. |
|
Gravelord NitoLokcaja: Grobowiec Olbrzymów
Posiada jedną z czterech Dusz Władcy. Przebywa wewnątrz Grobowca
Olbrzymów i jest przywódcą przymierza Sługa Gravelorda.
|
|
Gwyn, władca popiołówLokcaja: Piec Pierwszego Płomienia
Gwyn, władca popiołów jest ostatnim bossem w grze Dark Souls. Był wielkim
wojownikiem i bogiem, niegdyś znany jako Władca słonecznego blasku, który
zakończył Epokę Starożytnych, walcząc razem z Gravelordem Nito, wiedźmą
z Izalith, Seathem Scaleless i swymi oddanymi rycerzami. Z niejasnych
powodów poświęcił się, by połączyć Pierwszy Płomień przynajmniej 1000 lat
przed wydarzeniami w grze.Gwyn był na tyle potężny, że zdołał przekazać
części swojej duszy Czterem Królom i Seathowi Scaleless przed tym a jego
dusza wciąż pozostałą "zaiste potężną rzeczą".
|
|
Rycerz ArotriasLokcaja: Królewski Las
Rycerz Artorias był jednym z czterech Rycerzy Gwyna, dowodząc rycerzami
jego armii. Artorias posiadał nieugiętą wolę, która zarówno pomogła mu
jak i karmiła jego nienawiść do sług mroku, a w szczególności Mrocznych
Upiorów Kaathe. Artorias był niezrównany w posługiwaniu się wielkimi
mieczami i to dlatego Lord Gwyn stworzył pierścień Wilka, by jeszcze
poprawić jego umiejętności. Będąc w Nowym Londo, Artorias odkrył umiejętność
chodzenia w Otchłani, dzięki czemu zyskał przydomek Artorias Kroczący
w Otchłani i pozwoliło na wejście do ojczyzny Mrocznych Upiorów i Czterech
Królów. W pewnym, nieokreślonym, momencie w przeszłości, gdy Oolacile
zostało zaatakowane przez Otchłań, Artorias udał się tam, by uratować
księżniczkę Dusk.
Artorias, głęboko naznaczony przez Otchłań, oddał swoją tarczę, która służyła
jako magiczna aura, swemu wiernemu towarzyszowi w walce, Sifowi
przed Otchłanią. Potem Artorias został pochłonięty przez Otchłań,
a nieznany bohater (gracz), przenosząc się do przeszłości, zabija Artoriasa,
uwalniając go z jego nieszczęsnego stanu. W ten sposób umiera bez plamy
na honorze, ponieważ nikt nigdy nie dowie się co tak naprawdę przydarzyło
się Artoriasowi, wierząc w to, że zginął w czasie walki z Otchłanią a nie
został skorumpowany, by realizować jej cele.
|
|
Czarny Smok KalameetLokcaja: Królestwo Quelaag
Czarny Smok Kalameet jest jednym z nowych bossów wprowadzonych
w Dark Souls: Prepare to Die Edition. Jest jednym z najsilniejszych,
wciąż żyjących, smoków. Gracz spotyka go kilka razy zanim dojdzie do
ostatecznej walki.
"...nawet potężne Anor Londo nie śmiało wzbudzać jego gniewu." |
|
Manus, Ojciec OtchłaniLokcaja: Otchłań
Manus, Ojciec Otchłani jest ostatnim z bossów dodatku Artorias of the Abyss.
Choć przypomina demona, gdy przychodzi ci się z nim zmierzyć, Manus
tak naprawdę wcześniej był człowiekiem. Stał się Ojcem Otchłani gdy
jego człowieczeństwo stało się dzikie, choć nie wiadomo co było tego
przyczyną. Zgodnie z tym czego dowiadujesz się od Wspaniałego Chestera,
nieznany Pierwotny Wąż (nie wiadomo czy to był Kaathe czy Frampt) skusił
mieszkańców Oolacile, by zagłębili się w mrok Otchłani, gdzie obudzili
pierwotnego człowieka. Po przebudzeniu, wściekł się i zaczął rozszerzać
swoje królestwo, szukając cennego pękniętego naszyjnika. Jego oddziaływanie
pochłonęło mieszkańców Oolacile, powodując że ich człowieczeństwo ogarnęła
dzikość i przemieniając ich w potwornego stworzenia. Oolacile oszalało
i zostało pozostawione same sobie, popadając w ruinę. Nic nie pozostało
do dzisiaj, co świadczyłoby o przemijaniu Oolacile. |